23. nov. 2013

Høytlesing og dramatisering på Askøy Folkebibliotek (2)

I dag var jeg på Askøy Folkebibliotek og leste høyt fra den nye boken min: "Julenissen og reinsdyret som ikke kunne fly". 

Barne- og ungdomsformidler ved biblioteket, Irene Hantveit, som også er forfatter av Truls og Mia-bøkene, dramatiserte mens jeg leste.

 
Irene dramatiserer reinsdyret som ikke kunne fly...
Små reinsdyr kan lett miste fokus på det de egentlig skal.... FLY!
Reinsdyrskalven Reinar (Irene) øver på å fly

Det var god stemning mens vi fremførte et utdrag fra boken; hvor Julenissen hjelper reinsdyrskalven Reinar med flyvetrening. 

Etterpå var det juleverksted hvor barna fikk mulighet til å lage julekort med svart-hvitt illustrasjoner fra boken som motiv. 

Irene og jeg hadde det kjempegøy, og det tror jeg at barna (og foreldrene) også hadde!